چقدر مهندس شدی تا حالا؟

سلام دوستان

خوبید؟ امتحانا خوبه؟

اولا ببخشید که من اصلا فعال نیستم .

این روزا مثل تمام روزا باز این سوال به ذهنم بی اجازه وارد شد که چقدر مهندس شدم تا حالا؟

چی بلدم؟چکار میخوام بکنم؟چیزی یاد گرفتم تا حالا؟اگه آره کجا و چجوری ازش استفاده کنم؟

مثل اینکه 1 سوال هم نبود!

چون شخصا پست های بلند رو دوست ندارم سخن کوتاه می کنم و دوست دارم همین الان فکر کنی بهش و ببینی که چقدر مهندسی؟

آقایون و خانم های مهندس فکر نمی کنید کمی داره واسه متخصص شدن و متمایز شدن از افراد عام جامعه دیر میشه؟

بهش فکر کن. همین حالا. البته لطفا ...

در قسمت نطرات بیشتر می تونیم بحث کنیم. اگه بتونم راهنمایی می کنم و عاشق اینم که راهنماییتونو بشنوم.

نظرات 12 + ارسال نظر
جباری 1390/03/08 ساعت 08:36 ب.ظ

آقای اسدی داغ دلم رو تازه کردید . هر روز نه هر ساعت این سوال رو از خودم میپرسم و از جوابش شرمنده میشم .

خب چرا دنبال جواب نمی گردید؟ چرا سعی نمی کنید این داغ رو واسه همیشه سرد کنید؟ چرا یک کاری نمی کنید تا این سوالا شرمنده شما بشن نه شما شرمنده اینها؟

علی . ب 1390/03/09 ساعت 01:06 ق.ظ

کمی دیر هست ولی ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازست ...

مرسی علی جان
اما .. اما می تونی بگی چجوری بگیریم این ماهی رو؟

بچه ها 1390/03/09 ساعت 09:56 ق.ظ

بهههههههههههههههههههههههههه آقای اسدی
کم پیدایی چه عجب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما از همون اول می دونستیم که هیچی بلد نیستیم؟
چیکار میشه کرد؟

سلام
ببخشید آقا یا خانم بچه ها من شما رو نمی شناسم ولی به هر حال به خاطر نبودنم عذر خواهی کردم.
سوال خیلی خوبی کردی.
اول باید یک سری به خودمون بزنیم. به یک سری موارد باید فکر و توجه کنید و یک سری هم نه!
به این فکر نکنیم که تا الان هیچ کاری نکردیم یا خیلی کم کردیم تا مهندس باشیم و به اینم فکر نکینم که دیره و از این حرفا چون رک و پوست کنده بگم اینا همش توجیهی هست واسه فرار کردن از عذاب وجدان درونمون!
اما دوست خوبم بیا با هم به علایقمون فکر کنیم. نرو دنبال اینکه الان چی بلدی ! بلکه برو به این فکر کن که به چه چیزی علاقه داری. مطمئن باش که اگه به دنبال علاقه هات بری 100000000% در اونها موفقیت کسب می کنی.
خیلی خب حالا علاقه هاتو فهمیدی چیه و اینکه دوست داری دنبال چی بری توانایی هاتو ارزیابی کن و برو دنبال شون .
من مطالعاتی در این مورد داشتم . همیشه آمادم که اگه فقط تو بخوای برای شروع همه جوره در خدمتم.

شیخی 1390/03/09 ساعت 12:50 ب.ظ

آره واقعا
هرچی تو این مکان مقدس به اصلاح دانشگاه یاد میگیریم
هیچ جایی به درد ما نمی خوره من که هرچی بلدم از تجربه کاری خودم بوده
هیچم اصلا نمیشه به ماها گفت مهندس
از مهندسی فقط مدرکشو یدک می کشیم
منم روزی شده چندبار این سوالو از خودم می کنم و گاهی میگم این همه هزینه و زحمتی که اینجا میزارم اگه تو یه مسیر دیگه میزاشتم حتما نتیجه بالاتر و بهتر ی نصیبم می شد
اما ما خودمون باید حرکت کنیم و تلاش کنیم تا واقعا بشه گفت مهندس (مخصوصا تو این عصر اطلاعات و ارتباطات باید بدوییم)
وای انگار خیلی طولانی شد خب آخه این چه سوالیه داغ دلمون تازه شد بحثش زیاده

ممنون از نظرتون
با حدودی از حرف شما موافقم اما ما درس خوب هم داشتیم(ولی اصولا خیلی کم هست تعدادشون) که به دردمون بخوره . مثلا همین مهندسی نرم افزار. این خیلی خوبه که شما به امید دانشگاه ننشستی و خودتون به دنبال متخصص شدن و مهندس شدن رفتید. اگه نکته ای به ذهنتون می رسه برای من و بجه ها بگید.
ممنون

علی .ب 1390/03/09 ساعت 05:58 ب.ظ

مهم نیست سطح علمی دانشگاه در چه سطحی باشه ... مهم اینه که خود شما تلاش کنید.

یه سوال می پرسم ، خوب بهش فکر کنید و جواب بدید ! ( تو زمینه ای می گم که خودم حداقل یه ذره سواد دارم )

این ترم ما پروژه مهندسی اینترنت و برنامه نویسی سیستم داشتیم ....

از این 90 نفر پروژه NC یا FDISK و یا Edit رو برداشتن؟
از این تعداد چند نفر خودشون نوشتن!؟
از این تعداد ، چند نفر پروژه رو به بیرون دادن تا براشون بنویسن!؟

یا دوستانی که API داشتن ، چند نفرشون به مترجم مراجعه کردن؟

مگه چه فرقی بین کسایی که سعی کردن FDISK و NC و ... بنویسن با بقیه وجود داشت.
اصلا رفتن دنبالش؟ حداقل سعی کردن براش؟

یا همین مهندسی اینترنت ، اونهایی که پروزه طراحی وب سایت برداشتن !
چند نفر پروژه کاردانیشون رو آوردن!؟ ( حالا خدا عالم هست که اون پروژه کاردانی رو چطور حاضر شده بوده )
چند نفر ، از جوملا استفاده کردن!؟
چند نفر ، از بیرون پروژه رو تهیه کردن!؟

و چند نفر خودشون سعی کردن نوشتن؟!

واقعا برای یک دانشجو خنده دار هست که از نوشتن یه برنامه ساده هم عاجز باشه ... و به پروژه های کاردانیش مراجعه کنه ...

بعد ، میان میگن « چیکار کنیم برنامه نویسیمون خوب شه ، چی کار کنیم طراحی وب یاد بگیریم ! »

بخدا من و امثال من هم همینطوری یاد گرفتن ، انقدر سعی کردن ، نوشتن تا شدن یه برنامه نویس هرچند آماتور ...

1 سال دیگه فارغ التحصیل میشه ، کلی کلاس میذاره ، من مهندس کامپیوترم و ...
کافیه یه آشنا ازش بخواد یه برنامه نویسه ...

( حالا بازار کار رو بیخیال )

@ 1390/03/09 ساعت 11:03 ب.ظ

من با نظزتون موافقم
چطوره بیاییم که تیم تشکیل بدیم هم از همدیگر کار یادبگیریم هم با هم کار کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به نکته ی خوبی اشاره کردید @
دوستان بیاید این بحث رو جدی بگیریم و وقت بیشتری برای آینده خودمون بزاریم. خیلی خوب می شه اگه هر کدوم از دوستان هر چی بلد هست رو به دیگران آموزش بده ، تا انشاءالله سال دیگه که فارغ التحصیل شدیم(البته اگه همه رو پاس کنیم) حداقل بتونیم بگیم یه چیزائی بلدیم نه اینکه فقط یک مدرک گرفتیم و با کار هیچ آشنایی نداریم.

درسته که ما درس خوبی مثل مهندسی نرم افزار هم این ترم داشتیم اما این درس چقدر برای دوستان جذابیت داشت؟

محمود جان ببین اگه دوستان مایلند به ادامه دادن این بحث یک دسته بندی برای این بحث باز کن. و این پست ها رو ادامه بده

علی . ب 1390/03/10 ساعت 12:03 ق.ظ

آقا یا خانم @ که دیدگاه می ذاری و اسمت رو نمی گین :دی
تا نشناسیم چطور تیم بسازیم !

@محمود:
منم با محمدرضا موافقم ، این بحث رو ادامه بده ببینم به کجا میرسه.

جباری 1390/03/10 ساعت 12:36 ق.ظ

من هم با ادامه دادن این بحث موافقم

نگار ضرغامی 1390/03/10 ساعت 12:39 ق.ظ

سلام ممنون آقای اسدی به خاطر تلنگرتون
این سوال دائما ذهن منو درگیر خودش کرده چرا من فقط اسما مهندسم؟
کم کم که به انتهای دوره کارشناسی نزدیک میشیم و قراره که مهندس بشیم درسها داره نشون میده که به قول شما باید از افراد عام جدا بشیم اما چرا نمیشیم؟...... درسهای این ترم به نظر من همشون از مهمترین درسهایی هستند که یک مهندس باید بلد باشه الگوریتم ،مهندسی نرم افزارو...اما من خودم به شخصه هیچ کدوم رو پایه ای نخوندم به نظر من اونقدر مهم هستند که بعد از ترم براشون وقت بزاریم و دوباره بخونیمشون
هیچ وقت برای مهندس شدن دیر نیست.دانشگاه جاییه که آدرس مقصدو بهت میده ولی مسیر رسیدن تا مقصد رو خودت تنهایی باید طی کنی مهم اینه که تلاش کنی مهم تر از اون اینه که بدونی نمیدونی چون اگه ندونی که نمیدونی هیچ وقت نمیدونی!!!

محمود اسدی 1390/03/10 ساعت 12:40 ق.ظ http://http:/

خوب خیلی خوشحالم که از این پست و این سوالی که به ذهن من خطور کرد و دیدم که به ذهن خیلی ها هم وارد شده بود استقبال شد.
بچه ها بیاین به خودمون کمک کنیم چون دلسوزتر از خودمون پیدا نمی کنیم!
انشااله بحث رو ادامه می دیم در یک دسته بندی جدید.
بسم الله...

عجب چیز جالبی شده این مهندس شدن ... ولی من نمیتونم جواب این سوال رو بدم !!! چرا ؟؟؟
چون واقعا نمیدونم تا کجا مهندس شدم ولی خیلی وقت ها کار عادی و پروژه های معمولی رو راه میندازم ولی تخصص خاصی ندارم و الان جدیدا تنبل هم شدم دیگه به قول علی از پروژه های کاردانی استفاده میکنم و حوصله فعالیت ندارم ولی خوب وقت هم ندارم چون کارهای دیگه ریخته سرم مجبورم انجام بدم ولی امیدوارم شما مهندس شدید مارو تحویل بگیرید ...
خودتون رو دست کم نگیرید همیشه چیزی هست که شما بلد هستید ولی دیگران به اندازه شما در اون تجربه و استعداد ندارند من میگم فقط دنبال علاقه و استعدادتون برید ...
موفق و پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد