بیا از الان شروع کنیم...

سلام پر انرژی و گرم به تموم دوستان

اگه در جریان نیستی بزار بگم که میخوایم شروع کنیم واسه مهندس شدن یا متخصص شدن.

از دوست خوبم علی بهرامی خواهش کردم که فروم واسه اینجا راه بندازیم تا بحث کردن راحت تر بشه. ولی یک خورده زمان می بره. تا اون موقع همین جا بحث رو دنبال می کنیم.

خب اگه هنوز نمی دونید چی به چیه پیشنهاد می کنم برو و یادداشت چقدر مهندس شدی تا حالا رو بخون + دیدگاه ها .

بزارید با این سوال شروع کنیم که به نظرتون باید با چی یا از کجا شروع کنیم؟

نظرات 22 + ارسال نظر
علی . ب 1390/03/10 ساعت 05:55 ب.ظ

چی بلدم؟چکار میخوام بکنم؟چیزی یاد گرفتم تا حالا؟اگه آره کجا و چجوری ازش استفاده کنم؟

اینها سوال هایی بود که تو نوشتار قبلی از ما پرسیده بودی !!!
به نظرم اول باید سطح خودت رو پیدا کنی و سعی در بهبود اون داشته باشی.
سطح واقعی خودت رو پیدا کنی
شاید جالب باشه بدونین من هیچوقت کار خودم رو قبول نداشتم و هنوز هم ندارم و سطح خودم رو از سطحی که هستم خیلی پایین تر می دونستم ...
این خیلی بده !!!

باید سطح واقعی خودتون ، اون پتاسنیل و استعدادی که دارین رو کشف کنین.

فکر کنم این بتونه جواب سوالت درباره «باید با چی و از کجا شروع کنیم!؟ » باشه.

علی .ب :
اینجا گفتم «خودت» منظورم همه بود ٰ
یوقت فکر نکنین با محمود بودم فقط

جباری 1390/03/10 ساعت 07:32 ب.ظ

این بحث از اون بحث هایی هست که می تونه یه تغییری ایجاد کنه .
مثلا من فکر میکنم در سطح صفر هستم . با توجه به اینکه زمان هم کمه وبا توجه به شرایط موجود در جامعه ی ما داشتن تخصص درچه زمینه ای برای یک مهندس کامپیوتر میتونه یک برگ برنده محسوب بشه . منظورم اینه که به نطر من دیگه الان وقت آزمایش و خطا و بی راهه رفتن رو نداریم . اولین تخصصی که کسب کردنش میتونه ما رو یه قدم بلند به جلو ببره چیه ؟

اولین تخصصی که کسب کردنش میتونه ما رو یه قدم بلند به جلو ببره چیه ؟

سوال خوبی بود.
اگه قرار بود تخصصی رو که انتخاب کنیم همون تخصصی باشه که اکثر جامعه رو فرا گرفته مطمئن باشید داریم باز هم خطا می کنیم!!!
هشدار! هشدار! هشدار!
دوستان من یک معلم داشتم که می گفت تو زندگیت به دنبال علاقت برو مثلا اگه به ترشی انداختن علاقه داری مطمئن باش در آینده صاحب بهترین ترش های دنیا خواهی شد.
این ممکنه خنده دار باشه ولی همین مثال به من کمک کرد که دنبال علاقه ام بیام و هرگز از راهی که اومدم پشیمون نشم و اونو با اشتیاق ادامه بدم.
سوال خانم جباری سوال خوبیه ولی اگه نمیتونی برترین علاقه رو بسنجی بیا و بهترین تخصص های حال حاضر علم کامپیوتر رو لیست کن و از بین این لیست علاقه خودت رو در بیار. یاد بگیر و بکار ببر و متخصص شو. انشالله

علی . ب 1390/03/10 ساعت 10:00 ب.ظ

ببینید اینجا گفتم سطح منظورم این نیست که مثلا سطح شما در طراحی وب ، برنامه نویسی و شبکه چقدر هست ...
اگر دقت کرده باشین صحبت از پتانسیل و استعداد بود ...
علاوه بر اینها به عقیده من داشتن انگیزه و انرژی حرف اول رو میزنه.

شما اگر باهوش ترین انسان روی زمین باشید ولی انگیزه نداشته باشید از اون هوش نمی تونید استفاده کنید.

آدم وقتی سطح خودش رو درست بدونه ( نه سطح خودش رو دروغین بالا فرض کنه و نه پایین ... ) مطمئنا خواهد دانست که ضعفش کجاست و کجا ها نقطه قوتش هست.

بعد از این می تونه با یک انتخاب درست خودش رو تو مسیر موفقیت قرار بده.

سلام محمود جان

مرسی که این مطلب رو تو یک دسته بندی جدید داری ادامه می دی

سلام دوست خوبم
خواهش میکنم
امیدوارم بتونیم راه مهندس شدن رو تا آخر ادامه بدیم.

جدی 1390/03/10 ساعت 11:22 ب.ظ

سلام به همگی....
ایده خوبی رو یشنهاد فرمودین ولی این رو سعی کنید از بحث و نظر بکشید به مرحله عمل .حداقل بتونیم توی یک کل ۱۰۰ نفره اجراش بکنیم .

راستی محمود آدرس دامین برای فروم پیدا کن
راه اندازیش با من

چشم
با علی به فکرش هستیم

[ بدون نام ] 1390/03/11 ساعت 03:10 ب.ظ

ایده خیلی خوب و قابل تحسینیه.

اگه بتونید اجراییش کنید مطمئنا خیلی ها شرکت میکنن. به نظرم فروم رو هر چه زودتر راه بندازین بهتره. البته الان هم که نزدیک امتحانات هستش. امیدوارم حداکثر تا پایان امتحانات این ایده کم کم به عمل تبدیل بشه.

من که پایه ام

@ 1390/03/11 ساعت 08:25 ب.ظ

شما تیمو تشکیل بدید من خودمو معرفی می کنم

علی . ب 1390/03/11 ساعت 09:33 ب.ظ

دوستان خواهشا بحث رو به حاشیه نکشید.

محمود درست میگه ، مخصوصا انونجایی که گفت « هشدار ، هشدار ، هشدار »

اما یه چیز دیگه هم هست:
هرچیزی که بهش علاقه داشته باشی ممکنه اصلا نتونی بهش برسی.

سلام به همه دوستای گلم....
منم هستم ولی خوب بستگی داره به این که چی رو میخواید شروع کنید ؟؟؟
اگه بتونم کمکی کنم دریغ نمیکنم

دوست 1390/03/12 ساعت 01:52 ب.ظ

سلام
چه بحث جالبی.
واقعا جای این بحث برای ما که این رشته رو انتخاب کردیم خالی بود...
چون این رشته شاخه های زیادی داره انتخاب چیزی که بیشتر بهش علاقه داریم و استعدادش رو داریم با اون چیزی که در حال حاضر رو بورسه،مارو توی تصمیم گیری دچار اشتباه می کنه .یعنی ما چیزی رو انتخاب می کنیم که شاید واقعا بهش علاقه نداشته باشیم (جو گیر می شیم)و بعدها متوجه این موضوع می شیم .همین موضوع باعث شده در حال حاضر کسانی باشند که از هر موضوعی یه چیزایی می دونن که در نظر اول خوبه ولی توی حداقل یکیش هم متخصص نیستن و این خیلی می تونه بد باشه .

مینو 1390/03/12 ساعت 07:03 ب.ظ

سلام.خواستم بگم اگه میخواید تیم تشکیل بدید منم هستم.

علی . ب 1390/03/12 ساعت 07:07 ب.ظ

تیم چیه آقا!؟
فکر کنم در رابطه با موضوعی که دوست خوبم محمود شروع کرد بحث کنید بهتر باشه.

علی جان چرا اینقدر خشن برخورد می کنی
دوستان باید اول هدف رو مشخص کنند بعدا با اونهائی که هدف مشترکی رو دارند می تونند تیم تشکیل بدند و یه مقداری شروع کنند به قول محمود به مهندس شدن و شروع به کار کنند.

دوستان هم لطف کننداگه تو این بحث شرکت می کنند اسم خودشون رو بنویسند. خواستم یه چیزی بگم ، بیخیال
مثلا یکی از آقایون هست که اسم خودش رو نمیگه ؛ حالا ما که میشناسیمش ولی نمی دونم چرا اسم خودش رو نمیگه مثل اینکه خودم باید لوشون بدم.

علی . ب 1390/03/12 ساعت 11:24 ب.ظ

باشه محمدرضا ، فقط به خاطر تو ...

@ 1390/03/13 ساعت 03:27 ب.ظ

اقای بهرامی می خواید یه چوب بدم مارو بگیرید بزنید

حرف زدن الکی که فایده نداره باید عمل کنیم

مینو 1390/03/13 ساعت 03:33 ب.ظ

آقای هنرخواه به نظرشما با این اخلاق لطیفی که جناب بهرامی دارنُ کسی جرات می کنه نظری هم بده؟؟؟

آقای بهرامی منم فکر می کنم در رابطه با موضوعی که @ شروع کرده صحبت کردم.اونقدر هم بی ربط نبوده که شما رو عصبانی کرده!

هنرخواه :
علی کلا پسر خوبیه
شوخی میکنه شما جدی میگیرید.

مینو 1390/03/13 ساعت 03:35 ب.ظ

آقا یا خانم @

فکر کنم با چوب حل شه.می خواید من خنجر بدم؟

امان از دست بچه های کرج
به همدیگه رحم نمی کنن
در ضمن مینو خانم علی هم محض خنده گفتند :تیم چیه آقا!؟.
برای اینکه این آقای @ (البته شاید ، شاید خانوم باشه) وقتی اسم خودش رو نمی نویسه چجوری می خواد تو تیم باشه.
چجوری علی تیم تشکیل بده وقتی نمی دونه کی رو باید خبر کنه.
شما هم که ماشاءاله خنجر میارید مثل اینکه ما باید وبلاگ رو ترک کنیم اینجا شده جای چاقوکشی
بدید من اون چاقوی دسته زنجونم رو

مینو 1390/03/13 ساعت 11:19 ب.ظ

من نظرم این بود که با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شه.
اگه ما از الان تا بیست سال دیگه هم هی نظر بدیم که ما مهندس نشدیم و هیچی یاد نگرفتیم و .... هیچ اتفاق خاصی نمی افته.
واسه همین وقتی دیدگاه ها رو می خوندم دیدم که با نظر @ موافقم ُهمین طور با نظر آقای هنرخواه که بیایم بعد از تعیین کردن هدفمون یه تیم تشکیل بدیم و هم با هم کار کنیم و هم از هم کار یاد بگیریم.از کس خاصی هم واسه تشکیل تیم اسم برده نشده بود!

ولی نمی دونم چی شد که همه چی قاطی پاتی شد؟

به هرحال این نظر من بود.نظر آقای بهرامی هم محترمه(تیم چیه آقا؟؟؟؟؟؟)

محمود اسدی 1390/03/14 ساعت 09:46 ق.ظ

سلااااااااااااااااااااااااااام به تمام مهندسین واقعی آینده
اول یک تشکر ویژه از شما ها که بحث رو دنبال کردید چون آیندتون واستون مهمه و دوم یک تشکر ویژه هم از آقایون بهرامی و هنرخواه که پاسخگوی نظراتتون بودن.
تمام نظرات رو خوندم.خیلی جالب بود.حتی این عجله داشتن و شور و شوق تشکیل تیم هم تحسین بر انگیز هست.
دوستای خوبم من تو بحثا هم گفتم اگه میخواین عملی کنید این حرفا رو، باید از خودتون شروع کنید. پس برای اینکار یک یادداشت جدید رو راه میندارم و میگم چجوری.
مرسی از همه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد