تبدیل گر نام شما به ژاپنی !!!!

من دیدم علی ،  تو پست قبلی ( 2 پست قبلی ) یه پست زده که تو اون پست گفته : «اسم شما به ژاپنی چه می شود !؟» ....

من دیدم حسش نیست 3 ساعت دنبال کاراکتر‌ها بگردم که ببینم کی به کیه ... 


یه کد جاوااسکریپت ساده نوشتم 


چی کار می‌کنه!؟

  • هیچی یه رشته انگلیسی می‌گیره به اون شکل ژاپنی تبدیل می کنه

که چی بشه!؟

  • مگه قرار بود چیزی بشه؟!

از چی استفاده شده!؟ 

  • جاوااسکریپت + jQuery برای افکت Fade شدن + یکم حوصله و انگیزه !


// یه تغییر کوچیک تو کد ایجاد کردم چون بین هر حرف یک فاصله می افتاد برای مشخص شدن واژه ها از یکدیگه بجای فاصله یه خط تیره قرار میگیره.


اگر سُرس کد رو می‌خواید برید به ادامه نوشتار ....


از فرم زیر می تونید برای تبدیل استفاده کنید :


نام شما به ژاپنی چیست!؟


نام شما به انگلیسی :






بریم سراغ سُرس + الگوریتم !


این سُرس ( فقط تابع هایی که کار تبدیل + بررسی رو انجام میدن !)


الگوریتم هم ... چیزه خاصی نیست که بخوایم بهش بگیم الگوریتم ... سُرس رو نگاه کنید می‌فهمید.

نظرات 11 + ارسال نظر

ایول علی ، دستت درست خیلی خوب شد ، منم پست خودمو پاک میکنم دیگه همین خوبه

علی . ب 1390/05/04 ساعت 10:44 ق.ظ

سلام،
سپاس !

چرا پاک کردی؟!؟!


مگه ندیدی لینکش کرده بودم!؟

سید علی :
نه کجا لینک کرده بودی :دی حواسم نبود !!!

جباری 1390/05/04 ساعت 05:09 ب.ظ

کار جالبی بود . اتفاقا من هم داشتم فکر میکردم برنامه اش رو چطوری نوشتید .

علی . ب 1390/05/04 ساعت 05:42 ب.ظ

سلام،
چیز خاصی نیست ننوشتم.

یه آرایه 26 عنصری تعریف کردم که هر عنصرش یه حرف ( صدا ) ژاپنی رو نگه می داره.

از ورودی یه رشته می گیرم و تمام حرف هاش رو به حروق بزرگ انگلیسی تبدیل می کنم.

با یه حلقه تمام حرف های اون رشته رو بررسی و پیمایش می کنم.
بررسی می کنم که بین A تا Z باشن ...
اگر این بین بود که تبدیل میشن
اگر نبود همون حرف نوشته میشه. ( مثلا اگه عدد اون جا باشه ، حرف فارسی باشه باهاش کاری نداره )

تبدیل :
اولین حرف زبون کثیف انگیلسی A هست که کد اسکیش 65 هه!
زمان پیمایش و بررسی تمام حرف ها ، کد اسکی هر حرف رو بدست میارم .

منهای 65 می کنم !!!

شماره اندیس خونه ای که صدا ( حرف ) معادل ژاپنی قرار گرفته بدست میاد.

مثلا ALI
A کد اسکیش 65 هست ، اگر 65 تا ازش کم کنیم به عدد 0 می رسیم.

کافیه این عدد رو به عنوان اندیس ورودی آرایه قرار بدیم ...
به همین راحتی معادل حرف A در ژاپنی بدست میاد....

بقیه حرف ها هم به همین روش انجام میشه.

حالا چیز خاصی بود!؟

جباری 1390/05/04 ساعت 06:50 ب.ظ

بسیار عالی .خیلی قشنگ بود . ممنون

[ بدون نام ] 1390/05/04 ساعت 07:16 ب.ظ

خیلی باهال بود مرسی واقعا شما نرم افزار میخونید ها

علی . ب 1390/05/04 ساعت 09:26 ب.ظ

ممنون خانم جباری.

دوست عزیزی که نمی شناسمش :
ممنون ، اما این زیاد ربطی به دانشجوی نرم افزار بودن یا نرم افزار بودن نداشتا

[ بدون نام ] 1390/05/08 ساعت 04:49 ب.ظ

سلام چرا دیگه ربط داره چون برنامه نویسی زیر شاخه نرم افزاره دیگه پس واقعا نرم افزار میخونید.

علی . ب 1390/05/08 ساعت 08:15 ب.ظ http://ali-bahrami.ir

باشه ،
هرچی شما بگین!

ممنون

[ بدون نام ] 1390/05/11 ساعت 04:58 ب.ظ

آفرین حالا شدی یه مهندس حرف گوش کن

علی . ب 1390/05/11 ساعت 09:57 ب.ظ http://ali-bahrami.ir

مهندس‌ها هیچ وقت حرف دیگران رو گوش نمی کنن !
فقط ایده رو از حرف دیگران بر میدارن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد