به نظر شما مهمترین ویژگی یه مهندس چیه ؟؟؟

سلام به همه دوستان عزیز ...

گفتم پیرو بحث قبلی که آقای اسدی زحمت کشیده بودند و راه انداخته بودند و بسیار جالب بود یه بحثی مطرح کنیم راجب اینکه مهمترین ویژگی یه مهندس چیه ؟؟؟


اول من نظر خودم رو میگم اگه دوست داشتید شما هم نظر خودتون رو بگید یا راجب نظر من نظر بدید:

به نظر من مهمترین ویژگی یه مهندس واقعی تفاوت در نوع تفکرش با دیگرانه 

منظورم اینه که اگه همه از یه زاویه به یه موضوع نگاه میکنند ، مهندس زاویه دیگه اون هم میبینه !!!

منتظر دیدگاه های دوستان هستیم ... امیدوارم همه از این موضوع درسهایی یاد بگیریم ...


نظرات 24 + ارسال نظر
جدی 1390/06/23 ساعت 01:48 ق.ظ

مهندس راجب یا راجع به؟
حالا نظر شخصی: اینکه باید اطلاعاتش بروز باشه....

علی.ب 1390/06/23 ساعت 11:44 ق.ظ

راجع :
پارسی را پاس بداریم ، «شما هم نظر خودتون رو بگید یا درباره من نظر بدید !»

مواقفم باهات علی ، باید دید متفاوت داشته باشه ...

علی. ب 1390/06/23 ساعت 11:45 ق.ظ

وقتی میشه گفت «درباره» چرا می‌گی راجع؟!

[ بدون نام ] 1390/06/23 ساعت 12:17 ب.ظ

مهندس یعنی عین مردم عادی از هم ایرادهای الکی نگیریم.شما به جای نظر دادن در مورد سوال آقای کیانور فقط دارید در مورد غلط املایی صحبت می کنید.مهندس یعنی من

مرسی دوستان عزیز ولی من کلا خودمونی نوشتم ... زیاد سخت نگیرید خانم جدی و علی جان
از خانم / آقای بی نام هم تشکر میکنم ... اگه یکم درباره ی خودشون توضیح هم میدادن بهتر بود که بدونیم مهندس یعنی من یعنی چی خیلی خوب بود ... بازم ممنون
علی که با من موافقه ... ولی دلیل موافقت هم میگفتی جالب بود
خوب خانم جدی به نظر شما مهمترین ویژگی یه مهندس واقعی فقط به روز بودن اطلاعات هست ؟!!! یعنی به روز بودن اطلاعات کافیه ؟؟؟

[ بدون نام ] 1390/06/23 ساعت 04:19 ب.ظ

سلام.به نظر من داشتن یه دید متفاوت یا به روز بودن اطلاعات می تونه از ابزارهای موفقیت یه مهندس باشه ولی اینکه بتونه یه ایده رو با استفاده از این ایزارها به سرانجام برسونه خیلی مهمه.این یعنی پشتکار.

دوست بصیری 1390/06/23 ساعت 06:06 ب.ظ

سلام.
مهندس واقعی کسیه که هم به قول دوستان اطلاعاتش به روز باشه. هم اینکه اون اطلاعات رو به کار ببره و نتایج اونا رو بررسی کنه و اینکه هیچ وقت مطالعه رو فراموش نکنه مخصوصا تو رشته ما که نرم افزاره اگه یه کم از دنیا عقب باشیم باختیم!
باید اهل آزمون و خطا و ریسک باشه. باید دانش عملی و تئوری رو هم زمان داشته باشه ولی متاسفانه اکثر دانشجو ها دنبال دانش تئوری هستن!
اگه شکست خورد نباید نا امید شه و اینکه حتما دنبال یه کار خوب و مرتبط با رشتش باشه و تمام تلاشش رو بکنه که تو اون کار موفق باشه و بهترین فردی باشه که داره اون کار رو انجام میده.
اگه همه ایجوری باشن یعنی سعی کنن تو هر کاری که هستن بهترین باشن ایرانمون میشه بهشت.

سلام طوطی و دوست بصیری عزیز ... دیدگاه های جالبی رو گفتید ولی به نظر من این دید متفاوت به همه چیزه که ویژگی فوق العاده است چرا ؟؟؟
چون برای داشتن این این دید متفاوت شما هم باید هوش خودتون و هم اطلاعاتتون و تجربه های عملیتون رو بیشتر کنید تا به این دیدگاه برسید که با استفاده از اون همه چیز به راحتی قابل حل خواهد بود.... و از اینکه تو بحث شرکت کردید خیلی ممنون
راستی دو ست بصیری من هم امیدوارم روزی همه دنیا بهشت بشه به کمک ما ...

علی .ب 1390/06/23 ساعت 09:43 ب.ظ

سلام،
خوب ببین علی ، دید باید متفاوت باشه دیگه ...
اگه ماست سیاه چرا سیاهه!؟ ( کابیش!؟ :دی )

در کل ، به قول پروفسور مهری، مهندس کسی هست که مدل سازی کنه ...

جمشید 1390/06/25 ساعت 05:59 ق.ظ

با سلام به دوستان عزیز...
به نظر من مهندس کسیه که بجز بروز بودن اطلاعاتش و دید متفاوتش در قیاس با افراد عادی، اخلاق مناسب و درخور یه آدم با سواد داشته باشه!
علم باید با اخلاق خوب همراه باشه...
حالا این اخلاق میتونه خیلی چیزا باشه. مثل یاد دادن یا یاد گرفتن...!

سلام جمشید جان ... نظرت خیلی محترم و درست...
ولی اخلاق خوب رو باید همه داشته باشند و فقط ویژگی یه مهندس واقعی نیست که اخلاق خوبی داشته باشه ...
ما بیشتر بحث رو تخصصی کردیم و روی یه مهندس تاکید داریم و نه اینکه کلا مهمترین ویژگی همه آدمها !!!
فرض کن اخلاق خوبی داره ، خوش قلب و ... و کلا آدم خوبیه حالا چی باید داشته باشه که همه به عنوان یه مهندس بهش نگاه کنن ؟؟؟

[ بدون نام ] 1390/06/26 ساعت 12:15 ب.ظ

salam dostane mohandese man ye soual mohandesi
kasi midone tarikhe shouroe kelasa kaye akhe be man goftan az gharar 28tome mikhastam bebinam sehat dare ya na
mer3000000000000

سلام دوست مهندس ...
کی به شما گفته !!!؟؟؟
خیالتون راحت گفتم که مهد کودک ها ، مدارس و دانشگاه ها همه از تاریخ 1 مهر باز میشن تازه شایدم یکم دیرتر ... در هر صورت اون کسی که به شما اطلاعات داده ، اطلاعات درستی نداده !!!
موفق و پیروز باشید ...

دوست بصیری 1390/06/26 ساعت 05:47 ب.ظ

بله همون دید متفاوتی که شما میگی هر کسی طبق همون دید متفاوتش نظر متفاوتی هم داره دیگه !
حالا از اینا که بگذریم مهندس واقعی کسیه که یک هفته بعد از شروع کلاسا بره دانشگاه.چه خبره از اول مهر؟؟ فرقی بین دانشجو و دانش آموز باید باشه یا نه؟

آفرین دید جالبی بود ...
حال دوست بصیری عزیز نمیدونی که بعضی ها میخوان از بیست و هشتم برن دانشگاه !!!
اسم نمیبرم ولی در تماسی که یکی از دوستان با من داشتن اصرار داشت که بیست و هشتم دانشگاه باز هست و باید بریم دانشگاه !!! حالا قرار شده من اطلاعات دقیق تری بگیرم از یکی از دوستان عزیزم که در دانشگاه فعالیت دارند ...
به زودی خبرش رو میزارم روی سایت

علی .ب 1390/06/27 ساعت 08:48 ق.ظ

علی ، شهید بهشتی شروع کلاس ها رو زده 28ام !

نرگس.آ 1390/06/27 ساعت 05:20 ب.ظ

چقدر لذت بخشه بیای ببینی یکی اعضای کانون ادبی (آقای بهرامی نژاد ) حواسش به واژه های پارسی هست .

و ممنون از خانم جدی که حواسشون به ایراد املایی آقای کیانور هم بود.
و توجه کنیم که ایرادهای املایی "ایرادهای الکی" نیستن ! چقدر خوبه که اگر کسی ایراد نوشتاری داشت بهش تذکر دوستانه بدیم و اون هم بپذیره. خیلی آسون . مثل یه «مهندس با فرهنگ ایرانی»

حق با شماست نرگس خانم منم قبول دارم و خوشحال میشیم اگه کسی ایرادی داشتم بهم بگه که دیگه تکرار نشه ...
از اینکه تو بحث ما شرکت کردید خیلی ممنون ...

دوست بصیری 1390/06/28 ساعت 12:27 ب.ظ

واقعا؟؟!!!!!
ما که همیشه شنیدیم شروع دانشگاه ها و مدارس و ... از اول مهره !!!!
پس اینم اضافه می کنم :
یه مهندس واقعی نه تنها هفته اول نمیره دانشگاه بلکه اگه شروع کلاسا ی ترم مهر از ۲۸ شهریور باشه که اصلا نباید طرف دانشگاه آفتابی شه!
خدایی خیلی ضایع هستش.
یعنی از بچه مدرسه ای ها هم جلو تر؟؟

علی 1390/06/28 ساعت 12:55 ب.ظ

دکتر مصدق تا 29 اسفند برای ملی شدن نفت تلاش کرد ...
اما ما!؟
از 15ام اسفند تعطیل ...
2 هفته اول مهر تعطیل ...
1 ماه آخر ... تعطیل ...

همینه که ما جهان سومی هستیم و آن ها جهان اولی !

[ بدون نام ] 1390/06/28 ساعت 01:05 ب.ظ

کی ما؟

خدایش خیلی ضایع است ، از بچه مدرسه ای ها هم زودتر بریم !!!
@علی :
چی میگی علی ... اگه تو هفته اول چیزی یاد میدادن که همه میرفتیم !!!

جمشید 1390/06/28 ساعت 10:01 ب.ظ

سلام سید جان...
ببخشید که دیر جواب میدم.
خب منم گفتم که با نظر شما موافقم + اخلاق خوبی که یه مهندس باید داشته باشه!

فرشته 1390/07/13 ساعت 06:38 ب.ظ http://pasban-pasargad.blogfa.com

درود به همه
مهندس واقعی یعنی من با رتبه ۲۰ المپیاد کامپیوتر رفتم غیرانتفاعی.....

غیرانتفاعی به این خوبی ...

انگار که دولتی چیز خاصی داره !
اول و آخرش میشه یه مدرک لیسانس بی‌ارزش ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد