درس مباحث ویژه، برنامه‌نویسی و ...

سلام بچه‌ها،

این نوشتار شاید یکم با نوشتارهای قبلی تفاوت داشته باشه، امروز که با 2، 3 تا از بچه‌های کلاس تو سرویس صحبت می‌کردم، اینطور به نظر می‌رسید که درس مباحث ویژه یا بقول خودمون #C سخت‌ترین درس هست !


این نوشتار رو زدم که بپرسم، چرا واقعا درسی مثل #C یا کلا درس‌های برنامه‌نویسی جزو سخت‌ترین درس‌ها برای شما حساب میشه؟


اگر واقعا تو این درس یا کلا برنامه‌نویسی مشکل دارین بیاین اون رو از طریق همین نوشتار ، بخش دیدگاه‌ها بیان کنید، یا بصورت مستقیم به خود من ایمیل بزنید یا از طریق تماس با مدیر حرفتون رو بگید ...


بچه‌ها این حرفی که زدم، حرف  %100 جدی هست، اول بیاین با صحبت و ... مشکل رو پیدا کنیم بعد بریم سمت حذف مشکل برای همیشه ...


دو تا هدف میشه داشت، هدف کوتاه مدت : یعنی امتحان #C و هدف بلند مدت «برنامه‌نویس شدن!»


ممنون میشم اگه واقعا همکاری کنید!


این هم ایمیل من :

ali.bhz@gmail.com


نظرات 18 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1390/09/29 ساعت 01:28 ق.ظ

سلام.خیلی دلم میخواست بهتون ایمیل بزنم ولی گفتم شاید حرف من حرفه خیلیا باشه.جناب من و گروه من برای سی شارپ هیچی بلد نیستیم چون رشته دبیرستان ما ریاضی بود تو کاردانی هم در حد پاس کردن درسا برنامه نویسی داشتیم.قرار بود بدیم بیرون برامون برنامه رو بنویسن ولی استاد گفتن اگه متوجه بشن 0 رد میکنن.خود شما آقای بهرامی به عنوان یه دوست یه همکلاسی چقدر کمکمون کردین ؟مثلا خانوم جباری دوست گلم از جون مایه میذاشت واسه ریاضی که ما پاس کنیم.الان ما دیدگاه هم بذاریم از ما دردی دوا میشه؟

[ بدون نام ] 1390/09/29 ساعت 11:52 ق.ظ

سلام آقای بهرامی نژاد

نمی دونم متوجه شدین یا نه

ولی من خودم چند بار خواستم برای سوال درسی شما رو ادد کنم ولی هیچ وقت موفق به این کار نشدم. هم با این آی دی و هم با ای دی دومتون.

کلا پشیمون شدم. حوصله ایمیل زدن هم نداشتم.

سلام،
کی ؟

کدوم Id ؟!
این که GMail هست! نمیشه تو Yahoo ادش کرد، میشه؟

من یه Id یاهو داشتم که اون رو به کل حذف کردم ( تابستون بود که حذفش کردم ) ، شاید به این دلیل بوده.

یه id دیگه هم دارم که از بین بچه‌های کلاس عید می‌دونم بیش از 5 نفر داشته باشن.

کدوم id من حالا؟

علی 1390/09/29 ساعت 12:09 ب.ظ

حرف خوبیه ...
اما مسئله اینجاست که باید افراد رو در شرایط مساوی با هم مقایسه کنیم. من تا همین ماه پیش که کلا سر کار بودم، خودم به درس های خودم نمی‌رسیدم چه برسه به دیگران !

پروژه درسی گرافیکی رو اصلا انجام ندادم و حتی مجبور شدم موضوعشو عوض کنم که احتمال زیاد از نمرم کم میشه !!!
پروژه پایگاه داده رو اصلا انجام ندادم عملا ...
شطرنج هم تازه شنبه شروع کردم به تحلیلش !!!

پس من رو با بقیه همکلاسی‌ها مقایسه نکنید.

«جناب من و گروه من برای سی شارپ هیچی بلد نیستیم چون رشته دبیرستان ما ریاضی بود تو کاردانی هم در حد پاس کردن درسا برنامه نویسی داشتیم»

این مشکلی هست اکثر بچه‌های ما دارن، چه اونهایی که مثل من فنی و حرفه‌ای بودن و چه اونهایی که ریاضی خوندن و این مشکل فقط و فقط مربوط به #C نیست کلا مربوط به همه درس‌های برنامه‌نویسی میشه، تو کاردانی هم والا این مشکل بود!

درسی که از نظر من آسون ترین درس ممکن هست ! چون اصلا نیازی به خوندن و حفظ کردن نداره ... اما در عمل اکثر بچه‌ها چیزه دیگه‌ای میگن.

بر می‌گردم به اون سوالتون که گفتین : «خود شما آقای بهرمای به عنوان یه همکلاسی ... ؟»

کسی از من سوال پرسید؟ تو یه واژه 2 حرفی باید بگم ، نـــــــه !!!

من همین الان می‌گم، کسایی بودن که تو عمرم ندیدشون ولی از من کلی سوال پرسیدن و در حد توانم و بیش از اون کمک کردم.

اما اون اومد پرسید، اومد گفت!

برید از دوستانم بپرسید، شده سوال بپرسن جواب ندم؟ اگر جواب ندادم دو حالت داشته
یا کلا یادم رفته بوده، یا اینکه اصلا آشنا نبودم که باز براش تو اینترنت می‌گشتم.

دیروز سر کلاس، دوستم Drag&Drop رو پرسید، خودم تا حالا کار نکرده بودم با 3 تا Event سعی کردم نوشتم مشکل دوستم هم رفع شد !

الان هم همچین واقعا دیر نیست ...
یه پروژه شطرنج ساده که چیز خاصی نیست، اون روزی که اصل پروژه معرفی شد من سر کلاس نبودم،
یه شطرنج می‌خواست، اگه امکانات بیشتری هم داشت ( مثل تحت شبکه ) نمره بیشتری بهش تعلق بگیره.

می‌تونید تو این چند هفته باقیمانده انجامش بدین.

امتحان هم زیاد سخت نیست، انقدر به خودتون سخت نگیرین ...
مشکل اصلی که من دیدم همیشه این بوده، بجای اینکه یاد بگیرن مسئله رو چطور حل کنن راه حل رو حفظ می‌کنن!

پی‌نوشت :
بچه‌ها من اگه خودم را مثال می‌زنم، به این دلیل نیست که کار خودم رو فقط قبول داشته باشم، شخص دیگه‌ای ندارم مثال بزنم ...
بابت همین هم عذر می‌خوام

جباری 1390/09/29 ساعت 01:12 ب.ظ

از دوستی که در دیدگاه اول نسبت به من نظر لطف داشتن تشکر میکنم. اما ناگفته نماند آقای بهرامی نژاد قبلا هم در همین وبلاگ (بخش دیدگاه های پست نمرات تمرین #C ) برای کمک به دوستان در زمینه ی برنامه نویسی اعلام آمادگی کردن . همین پستی هم که برای درس مباحث گذاشتن نشانه ی حسن نیته . قبل از همه به خودم میگم باید قبول کرد که ما هم دیر به فکر افتادیم . اگر از اول ترم به اندازه ی الان احساس نگرانی میکردیم اوضاع خیلی فرق میکرد . حالا هم کنکاش تو گذشته ها سودی برامون نداره . باید دید از زمان باقی مونده چه استفاده ای میشه کرد ؟

حمید 1390/09/29 ساعت 03:10 ب.ظ http://taskmanager.mihanblog.com

سلام به همه
خدا رو شکر من این درس رو پاس کردم
شناختی که من از این استاد دارم و از یکی از دوستام که همکارش هست پرسیدم به گفته خودش کسی رو نمیندازه و بیشتریا باهاش پاس کردن امیدوارم که شما هم به راحتی پاس کنید
در مورد پروژه تون هم می تونم اینو بگم که الان دیگه وقت این نیست که خودتون رو سرزنش کنید و به خودتون ضد حال بزنید بهترین کار اینه که چون موضوع پروژه تون یکسان هست هر 2-3 تا گروه با هم سر تحلیل پروژه کار کنه, کلاسهایی که برنامه تون لازم داره رو شناسایی کنید و از نظر همدیگه استفاده کنید , تو قسمت کد نویسی هم از دوستانی که تو این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید
حتی از سایت های تخصصی برنامه نویسی هم می تونید کمک بگیرید مثل barnamenevis.org
من یه جزوه سی شارپ برای 2 ترم قبل بودش رو دادم به خانم جباری که بزاره تو وبلاگ - این جزوه خیلی ساده توضیح داده و از ابتدا شروع کرده
تو زمینه برنامه نویسی بعضی ها تحلیلشون خوبه و بعضی ها فقط کد نویسیشون تو پروژه ای که ما انجام دادیم اونموقع برای سیستم اتوماسیون آموزش بودش کسی که تو گروهمون بود فقط کد نویسی می دونست و چیزی از تحلیل نمیدونست منم که حوصله کد نویسی نداشتم برنامه رو تحلیل کردم و اون نوشت
شما هم باید همین کار رو کنید هر کسی یه قسمتی از پروژه رو انجام بده اینجوری گیج کننده نیست
موفق باشید

حمید 1390/09/29 ساعت 03:24 ب.ظ http://taskmanager.mihanblog.com

http://s2.picofile.com/file/7219074301/ChessBoardCtrl.rar.html
اینم یه ژروژه آماده از شطرنج تو سی شارپ
می تونید از کلاسهاش و قطعه کدهاش استفاده کنید

علی 1390/09/29 ساعت 03:48 ب.ظ

حمید الان بحث سر این چیزا نیست ;)
این سرس هم یکم به نظرم بیشتر گمراه می‌کنه، تا کمک.

حمید 1390/09/29 ساعت 03:57 ب.ظ http://taskmanager.mihanblog.com

آخه آخر ترم که وقت برنامه نویس شدن نیستش
فعلا که باید پروژه تونو تحویل بدید بحث های دیگه الان جواب نمیده
این سورس رو واسه این گذاشتم که یه ذهنیتی نسبت به پروژه داشته باشن تا بدونن باید چی کار کنن
این بحث واسه اول ترم بود که استادتون داشت تازه از اول درس میداد الان نمیشه فلش بک زد واسه ریشه یابی که چرا برنامه نویس نشدن :دی

علی 1390/09/29 ساعت 05:53 ب.ظ

الان بحث سره امتحان و تحویل پروژه هستش عزیز :)

حمید 1390/09/29 ساعت 07:35 ب.ظ http://taskmanager.mihanblog.com

پس من داشتم یه ساعت درباره چی حرف می زدم ؟ :دی

حبیب کاری 1390/09/29 ساعت 08:43 ب.ظ

سلام ب همگی
علی جان ممنون از نظرسنجیت
ازنظرمن استادبایدکمی ابتدایی ترشروع میکردوازپایه ویاحداقل درراستای ساخت پروژه پیش می رفت.
ازنظردرس دادن قانونمندعمل نکردوپراکنده درس داد.واینکه سطح کلاس روبالاترازاونی ک هست درنظرگرفت.
درهرحال هرچی ک بوددیگه گذشته.درسته سطح پروژه خیلی بیشترازآموزشی ک دیدیم.ولی الان درموردساخت پروژه بهتره ک ازهمین الان شروع کنیم وتاهرجاکه تونستیم خودمون انجام بدیم وزحمت خودمونوارایه بدیم.استادهم فکرنمیکنم اینقدربی انصاف باشه ک اونونادیده بگیره

علی 1390/09/29 ساعت 09:13 ب.ظ

ممنون حبیب جان.
برای پروژه من تمام سعیم رو می‌کنم که گروهی بی‌پروژه نمونه که 100 البته بستگی به اون اشخاص داره.


من دوشنبه، قول ندادم ولی گفتم «اگه این هفته بتونم اولین نسخه شطرنج رو حاضر کنم، می‌ذارم برای دانلود!»
که فقط SourceCode نیست، بلکه راهنما و Documention هم همراهش هست.

مشخصا حتی میشه یک یا چند جلسه هم براش گذاشت که خط به خطش برای همه واضح باشه ...

از اون ور می‌مونه امتحان ... که اونم یه فکری به حالش می‌کنیم.

[ بدون نام ] 1390/09/29 ساعت 11:11 ب.ظ

جزوه دست نویس از مباحث رو ترتمیزشو کسی نداره بذاره برای دانلود ما هم استفاده کنیم؟؟

[ بدون نام ] 1390/09/30 ساعت 12:34 ق.ظ

اقای بهرامی نژاد منتظریم

جمشید 1390/09/30 ساعت 02:11 ق.ظ

سلام به همگی، مخصوصا دوست خوبم علی.
علی جان از اینکه به فکر مایی، ممنون برادر.
راستی، از بابت Drag & Drop ممنون! ناگفته نمونه که کاملش کردم.
بازم به کمکت احتیاج دارم برادر. خیلی گلی...

حمیدرضا حسینعلی زاده 1390/10/03 ساعت 02:52 ب.ظ

سلام علی جون
اولا من شخصا با این مدل پروژه دادن مخالفم وقتی خود استاد میدونه که ما اولین دفعه نیست که برنامه نویسی داریم (دوران کاردانی )ولی باز ضعیف عمل میکنیم خب معلومه سر پروژه ای مثل شطرنج یا هر پروژه دیگه به مشکل میخوریم مطمئن باش اگر کسی به برنامه نویسی علاقه داشت الان مثل خودت قوی بود این چیزی نیست که یک ماهه درست بشه این فقط نظر شخصی من بود در ضمن واقعا اگر امثال شما و خانم جباری نبودین کار ما با کرام الکاتبین بود . الان به نظر خودت چیکار میشه کرد که این درسو پاس کنیم من خودم شخصا اگر 100بار هم بخونم نمیفهمم از الانم دارم به 10 با خوش شانسی فکر میکنم اگر راهکار یا پیشنهادی داری مثلا کلاس تشکیل میدی از همین الان بگو که به فکر باشیم .در اخر مرسی از حسی مسوولیت پذیریت دوست خوبم .

رضائیان 1390/10/06 ساعت 10:05 ق.ظ

واقعا نمی دونم چی بگم
از اینکه اینقدر ساده ترین بحثا رو به سخت ترین بحثا تبدیل می کنید
می گه قبل از تعریف متغیر یا if و for هم ابتدایی تر داریم
اگر منظورتون الگوریتم و فلوچارته که باید بگم خودتون رو گول نزنید.
از کجا باید شروع می کردم که نکردم
اینکه شما تمرینا رو تحویل نمی دید، همراه کلاس درس نمی خونید، تقصیر منه
روزای اول چقدر گفتم اگه این اولا رو نفهمید اون آخرا گیر می کنید.
واقعا برای خودم متاسفم که نتونستم چیزی بهتون یاد بدم.
از این بیشتر نمی تونم چیزی بگم، چون واقعا احساس خستگی می کنم

ناشناس 1390/10/19 ساعت 08:11 ق.ظ

استاد شما خودتون رو ناراحت نکنید،کوتاهی از خود ماست.وگرنه شیوه درس دادنتون واقعا خیلی خوبه.من تو تمام دوره دانشجوییم اینقدر از برنامه نویسی خوشم نیومده بود،اونم به خاطر نحوه درس دادنتونه که خیلی قشنگ درس میدید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد