نظر سنجی

سلام به همگی


چند وقتیه که تصمیم گرفتیم یه برنامه تفریحی بریزیم که همه بچه ها یه جایی (مثلا پارک چیتگر) جمع شیم.


ولی چند تا موضوع هست که باید همه نظر بدن، من موضوع ها رو میگم شما تو دیدگاه ها نظرتون رو بگین


- دختر ها هم باشن یا فقط پسرونه باشه؟ ( اگه دخترا میان طوری نباشه که 2 تا دختر باشن 20 تا پسر)

- کجا بریم ؟ 

- چه روزی ؟ (پنجشنبه یا جمعه)

- چه ساعتی؟ (صبح یا بعد از ظهر)


من فکر می کنم 2 هفته دیگه هوا هم خوب شده باشه و زمان مناسبی باشه


نظرات 68 + ارسال نظر
هنرخواه 1390/12/01 ساعت 11:03 ق.ظ http://www.honarkhah.com

ایده خوبیه ابوالفضل جان
حیف که تو این 3 ترم گذشته همچین برنامه ای نداشتیم
اما دیگه ترم آخره ، حیفه که این ترم هم هیچ خاطره خوبی از بچه ها کنار هم نباشه ، امیدوارم همه 80 نفر ورودی بتونن بیان

انشاالله که همه بتونن بیان
البته 81 نفریم (حمید ارنجی رو هم حساب کن )
راستی نظرت رو راجع به روز و زمانش هم بگو

[ بدون نام ] 1390/12/01 ساعت 02:43 ب.ظ

سلام , بچه ها همه نظراتونو بگید,این روزا هیچ وقت تکرار نمیشه

هنرخواه 1390/12/01 ساعت 03:27 ب.ظ http://www.honarkhah.com

بزار 2 نفر بیان نظر بدن ببینیم اصلا کسی پایه هست
از نظر من جمعه ، تاریخ اش رو بچه ها تعیین کنند فکر کنم اینجوری که نظر میزارن بیافته برای بعد از عید

عکسی 1390/12/01 ساعت 03:55 ب.ظ

اتفاقا با بچه در مورد این قضیه زیاد صحبت کردیم ، در مورد روزش جمعه باشه بهتره ، در مورد این که فقط پسرا باشن یا هم بچه ها ، من فکر کنم اگه همه بچه ها باشن خاطره اش ماندگار می شه

[ بدون نام ] 1390/12/01 ساعت 05:48 ب.ظ

سلام.من کاملا موافقم.همه باهم بریم خوش میگذره به نظر من اگر صبح باشه بهتره چون واسه ما بعداز ظهر سخته...منم با نظر آقای هنرخواه موافقم جمعه خوبه..چیتگر اگر زیادباشیم خوش میگذره...بعدشم چرا بعد عید؟؟؟؟قبل عید بهتره چون بعد عید سر مون شلوغه

هنرخواه :
چون بچه ها نظر نداده بودند گفتم احتمالا میافته بعد عید.

جباری 1390/12/01 ساعت 07:53 ب.ظ

این که همه یه روز رو در کنار هم بگذرونیم فکر خیلی خوبیه . اما فکر میکنم تعداد کمی از خانم ها بیان . مگر این که این گردش تبدیل بشه به یک تور از طرف دانشگاه . که در اون صورت هم من کاشان یک روزه رو تو اردیبهشت پیشنهاد میکنم . اگر همه موافق باشن ما بریم پیش حاجی این پیشنهاد رو بدیم و بسط بشنیم تو دفتر امور فرهنگی تا شاید قبول کنن !

جعفری 1390/12/01 ساعت 07:58 ب.ظ

موافقم..جمعه صبح!

آقای اکبری :دختر ها هم باشن یا فقط پسرونه باشه؟

دخترا نظر بدید ببینیم اصلا پسرا هم باشن یا نه؟؟؟

حقایقی نصرتی 1390/12/01 ساعت 08:24 ب.ظ

سلام دوستان من هم با خانم جباری کاملا موافقم تازه میتونم بگم منم میام دوستان

اکبری 1390/12/01 ساعت 09:38 ب.ظ

منم با حضور همه موافقم (قابل توجه خانم جعفری)
جمعه صبح رو منم موافقم چون واسه خانم ها راحت تره
خانم جباری پشنهاد خوبیه ولی خیلی طول میکشهٰ به نظرم منافاتی نداره که هم خودمون برنامه بزاریم هم پیشنهاد شما رو پیگیری کنیم

ما کلا 2و3 ساعت رو با هم هستیم. فکر کنم همه بتونن بیان.
البته به قول هنرخواه با این استقبال گرم فکر کنم همون بعد از عید جواب بده

ناشناس 1390/12/01 ساعت 09:43 ب.ظ

سلام داش ابی
والا من پارسال بعد از عید اومدیم برنامه بچینیم بریم کاشان همه گفتن واای چقدر عالی خیلی خوبه حتما میایم دستتون درد نکنه بعدکه دیدن قضیه جدیه یکی گفت سرده یکی گفت من خودم با خانواده 24ساعته اونجاییم خلاصه ما هم عطایش را به لقایش بخشیدیم حالا اگه بتونی این جماعتو جمع کنی معلوم میشه کارت خیلی درسته درضمن ما حتی پسرامونم پایه نیستن چه برسه به دخترا که میگی 20تا پسر 2تا دختر اونایی هم که پایه هستن خودشون اکیپ شدن همه جا میرن میگردن بقیه رو هم بازی نمیدن حالا شما دعوت کن ببینیم چندنفر بیعت میکنه من اولیش لبیک

این پیام رو یکی از دوستان خارج از اینجا برام مسیج کرد
به هر حال شایدم حق داشته باشه

علی 1390/12/01 ساعت 09:53 ب.ظ

در مورد امور فرهنگی :
تور و اردوی مختلط امکان پذیر نیست!

[ بدون نام ] 1390/12/01 ساعت 11:48 ب.ظ

یه پیشنهاد می تونیم زنونه مردونش کنیم یروز خانما یروز آقایون
نظرتون چیه

کشفی 1390/12/02 ساعت 03:20 ب.ظ

سلام دوستان اگه واقعا می خواین بریم برنامه رو درست بچینیم ببینیم چند نفر میان بعلاوه فکر میکنم دانشگاه موافقت واسه اردو نکنه من با نظر آقای اکبری موافقم...خواستید بریدما هستیم

حمید 1390/12/02 ساعت 08:49 ب.ظ

سلام به همه
اول از همه از ابوالفضل تشکر می کنم که این پست رو گذاشت و به خاطر 80+1 :دی
-اول از اینکه اگه میخوایم بریم اگه گروهی (پسر+ دختر) بریم همون بهتر که خودمون بریم چون اگه تو قالب اردو از طرف دانشگاه بریم 100% با نظارت دوستان زحمت کش حراست میریم و برمی گردیم و ترم بعد عکس های اردو رو می زنن رو دیوارو میگن دانشگاه برده ...
اگه می خوایم خودمون بریم اول از همه باید جاشو مشخص کنیم که به نظرم همون پیشنهاد ابوالفضل خوب بود همون چیتگر بهتره چون بین تهران –کرج هست و بچه هایی که میخوان از دو سمت بیان راحت میتونن بیان – برگردن
بعدش زمانش جمعه بهتر هست چون وسط هفته ساید بعضی ها سرکار باشن نتونن بیان - صبح بهتر از بعد از ظهر هست
(بچه ها اگه اهل کوه هستن بگن که بعد عید یه برنامه بچینیم بریم – اونموقع برف ها آب شده و می تونیم بریم کوه های داراباد – آبشار کبوتر خوان – هوای تمیزی داره – الان فعلا برفی هست و اگه بخوایم بریم میشه سرسره بازی و تلفات میدیم :دی – جمعه دارم میرم کوه هر کی خواست بیاد بگه با هم بریم )

قربانی 1390/12/02 ساعت 11:05 ب.ظ

سلام
ایده خیلی خوبیه اگه واقعا جدیه من خودم با خانم ها هماهنگ می کنم

آره جدیه، پس شما با هر کی میتونین هماهنگ کنین

سلام به همه ، منم پایم به نظر من هم جمعه باشه بهتره ولی باید دید که موقعیت چطوری میشه ...
خانم قربانی ،خانم جباری و خانم حقایقی و خانم کشفی زحمت بکشید به دوستانتون هم بگید خیلی خوب میشه ...
آقایون رو هم من و بقیه میگم ...
البته خانم قربانی که دستشون درد نکنه پیش قدم شدند
لطفا به دوستانی که میان بگید که تو نظرسنجی مشارکت داشته باشند ... تا بهترین جا و ساعت رو پیدا کنیم ...

هنرخواه :
سید تو رو که میدونیم پایه ای
خوبه با هم هماهنگ کردیم این برنامه رو

فولادی 1390/12/03 ساعت 10:34 ق.ظ

سلام دوستان ایده ی خوبیه چون ما اصلا از این دو سال دوره ی دانشجوییمون یه خاطره ی خوشگذرونیه دسته جمعی نداریم و حیفه و منم موافق جمعه صبح هستم و اگه هوا خوب باشه قبل از عید بهتره چون شاید خوش گذشت خواستیم بازم بریم .
بعد از عید درسامون سنگین تر می شه.

هنرخواه :
مسلما خوش میگذره ، همیشه اردوهای دست جمعی خوش میگذره
اگه دوستان هر چه سریعتر به بقیه دوستاشون هم اطلاع بدهند حتما جمعه بعدی میتونیم بریم ، البته اگر دیروز تو دانشگاه هم این برنامه رو مطرح می کردیم بهتر بود و میتونستیم زودتر بچه ها رو جمع کنیم ، اما خوب نشد.
به هر حال امیدوارم که زودتر همه اعلام کنند که میان یا نه ؟ و اینکه کجا و کی؟

ابوالفضل 1390/12/03 ساعت 10:57 ق.ظ

خوب تعداد موافقین داره زیاد میشه
از خانم های موافق خواهش می کنم با کسانی که در ارتباطند هماهنگ کنن
چون جمع کردن پسرا راحت تر از دختراست

سرحدی 1390/12/03 ساعت 11:43 ق.ظ

سلام نظرجالبیه
حتما خوش می گذره به نظر من برای هفته آینده خیلی خوبه 12/ روز جمعه صبح
در ضمن اگه گالری عکس های دانشگاه نگاه کنید دخترا و پسرا از طرف دانشگاه رفتن اردو پیشنهاد می دم به عکس یه نگاهی بندازید
تعیین کنید چه چیزایی بیاریم

به نظرم هرکی اندازه خودش یه صوبونه ساده بیاره
هرکس هم که براش مقدوره فلاسک آب جوش بیاره
حالا تا اواسط هفته آینده همه موارد رو بررسی می کنم خبر نهاییش رو فیکس میکنیم و توی وبلاگ میزاریم

جعفری 1390/12/03 ساعت 01:28 ب.ظ

مرسی از خانوما که منو حمایت کردید!!!!!
فکرکنم منم با جمعه ۱۲ام موافقمُ!

اکبری:
آره واقعا اینطوری که داره پیش میره فکر کنم باید دخترونش کنیم
رفته رفته تعداد دخترا بیشتر از پسرا میشه

البته اینم یادت باشه که اگه 6 تا پسر بگن میایم دقیقا 6 نفر میان ولی اگه 15 دختر بگن میایم 5 تاشون واقعا میان ;)

لیاقت 1390/12/03 ساعت 01:37 ب.ظ

سلام ایده خوبیه حتما خوش می گذره با نظر خانم فولادی موافقم بعد از عید درسامون سنگین تر میشه
روز جمعه خوبه چیتگر بد نیست البته نظر با اکثریت هست.

اکبری:
خوب تاحالا نظر شما با نظر اکثریت همسو بوده
احتمالا واسه جمعه هفته بعد فیکسش میکنیم

علی 1390/12/03 ساعت 04:52 ب.ظ

ای بابا 12 ام هم شد روز؟

من 12 ام ساعت 1:30 امتحان دارم

( آقا پیشاپیش بهتون خوش بگذره )
--------------------
@ابولفضل :
آقا من چقدر گفتم ننویس 2 نفر دختر، بیا خوب شد؟
کودتا کردن... :|

شوخی شوخی دخترونه شد

ابوالفضل:
بابا تا 1.5 بر میگردیم

بابا از حرف تا عمل کلی راهه
ببینیم و تعریف کنیم

هنرخواه 1390/12/03 ساعت 05:12 ب.ظ http://www.honarkhah.com

میبینم که استقبال خوبی شده
جمعه 90/12/12 چیتگر
بچه ها از این به بعد رو ساعتش بحث کنید
ابوالفضل یکشنبه تو دانشگاه هماهنگ کن که بگیم هر کی چی بیاره بهتره ، یه جور تقسیم کار ، برای جمعه هم بی برنامه نباشیم که الکی بگردیم

ساعتش هم تقریبا مشخصه،فکر کنم 9 صبح خوب باشه که آفتاب هم یکم جون بگیره
من یه فکرایی دارم ، روز یکشنبه باهم صحبت می کنیم

جواد- z 1390/12/03 ساعت 06:17 ب.ظ

مثلما منم با چیتگر موافقم، دلیلشم واضحه چون نزدیک خونمونه :دی اگه میشد روزی به جز جمعه باشه بهتره چون جمعه ها شلوغ تر از روزای عادیه ولی خب مثل اینکه همه با جمعه موافقن، ساعتشم من با 11-12 به بعد موافقم که اینم مثل اینکه همه با صبح موافقن،و اما توصیه کسی که تو روز بارونی چیتگر رفته به شما اینه که اگه هوا بارونی یا ابری بود بندازید برای هفته بعدش.
علی اون امتحان خاصتو میتونی صحبت کنی که هفته بعدش بدی.

ابوالفضل:
طبق پیش بینی هواشناسی هوا اون روز آفتابیه ;)

علی 1390/12/03 ساعت 06:30 ب.ظ

@جواد :
امتحان خاصی نیست،
امتحان زبان دارم ...

علی .ب :
آواتارم لود نشد ...

قربانی 1390/12/03 ساعت 06:33 ب.ظ

سلام ۱۲
ام خیلی خوبه

[ بدون نام ] 1390/12/03 ساعت 06:48 ب.ظ

بچه ها سلام خسته نباشید
از اونجایی که جمعه انتخابات هستش من فکر کنم خیلی بگیر بگیر باشه
خیلی گیر میدن تازه اگه جمعه باشه دیگه بدتر
این مورد رو هم در نظر بگیرید

به نظر من اتفاقا به خاطر انتخابات اصلا بگیر بگیر نمیشه
از طرفی ما که قرار نیست خلاف قانون کاری رو انجام بدیم
خیالتون از این بابت راحت باشه، گروه های زیادی هر جمعه میرن چیتگر ما تنها نیستیم ;)

شیخی 1390/12/03 ساعت 07:29 ب.ظ

ایده خوبیه دوستان. منم موافقم و شرکت میکنم. ولی نظرم اینه که صبر کنیم هوا یکم رو به گرما بره.الان قندیل میبندیم. بدون خانما زندگی هم مفهوم نداره چه برسه به گردش

تا هفته بعد هوا عالی میشه
پس بی زحمت تاییدیه بقیه دوستاتم بگیر

هنرخواه 1390/12/03 ساعت 08:00 ب.ظ http://www.honarkhah.com

ما هفته پیش رفتیم قندیل نبستیم ، خیالتون راحت

چرا مارو نبردین نامردااااااااا
------------------------------------------------
هنرخواه :
خوب اسم بزار ببینیم کی هستی
بعد کنکور یهو رفتیم چیتگر
دیگه وقت نشد با کسی هماهنگ کنیم

شیخی 1390/12/03 ساعت 08:11 ب.ظ

چشم , با هر کس تونستم هماهنگ میکنم.

ممنون

از همه دوستان ممنون که اینقدر با انرژی پیگیر هستید ، امیدوارم روز خیلی خوبی بشه برای همه مون و حسابی خوش بگذره ...
ساعت 9 به بعد تقریبا هوا گرمتر میشه فکر نمیکنم خیلی اذیت بشیم به خاطر سرما اگه هوا آفتابی باشه ...
به هر حال اگه کسی مشکلی هم داره میتونه مطرح کنه بقیه هم سعی کنیم کمکش کنیم ...
به امید یه روز عالی با همکلاسی ها و دوستان گلم

جعفری 1390/12/03 ساعت 08:41 ب.ظ

ولی مزه ش به اینه ک همه سحرخیز باشیم و بیایم صبح تازه یه صبحونه بزنیم نه لنگ ظهر!
مثل ۸ صبح!
ولی احترام میزارم به رای اکثریت!

هنرخواه :
حالا 9 صبح با 8 زیاد فرقی نداره
اگه همه موافق باشند 9 صبح چیتگر

ali 1390/12/03 ساعت 10:45 ب.ظ

لاس وگاس هستم

هنرخواه 1390/12/04 ساعت 12:09 ق.ظ http://www.honarkhah.com

شرمنده دیگه ما پاسپورت نداریم

تا آخر شهریور میگری دیگه
بیا بریم لاس وگاس... حال میده دسته جمعی
هنرخواه :
باشه دیگه حالا که اصرار میکنی میام

فهیمیان 1390/12/04 ساعت 10:17 ق.ظ

سلام
من 1 روز 200 تا پیام دادم به بچه ها برا تنگه واشی اول همه استقبال کردن ولی آخرش خودمم از رفتن انداختن.
من که دیگه به تنها رفتن عادت کردم ولی اگه رفتین منم میام
جمعه- صبح خوبه فرزانه جان(8) ولی خیلیها زود بیدار نمیشن.
مسیر چیتگرم چون به همه میخوره خوبه. کلا با همه چی موافقم

عکسی 1390/12/04 ساعت 10:17 ق.ظ

ساعت 8:30 به نظرم خوبه ، ولی اگه می شد یه کوهنودری ، تپه نوردی خلاصه یه نوردی توش باشه می رفتیم بد نبود ولی با چیتگرنوردی ام موافقم . ولی روزش به نظرم یه کم به خاطر انتخابات جالب نیست ولی هر چی جمع بگه من مشکلی ندارم

ابوالفضل:
منم با نوردی موافقم ولی چون داریم یه برنامه عمومی میزاریم باید رعایت حال همه رو بکنیم
ممکنه خیلیا آمادگی بدنی نداشته باشن یا وقت کافی نباشه
این دفعه رو به همین چیتگر قناعت میکنیم ایشالا دفعات بعدی نوردی هم میریم ;)
-------------------------------------------------------------------------
هنرخواه :
منم موافقم بینامین جان فقط مثل تابستون نشه که بریم یه جایی که بلد نباشیم چجوری بیایم پائین
یادته که ، عکساش رو فیسبوک موجوده ها

حمید 1390/12/04 ساعت 11:42 ق.ظ

@ عکسی
بنیامین الان کوه رو نمیشه دست جمعی رفت چون برف نشسته و یخ بندون شده اگه هم بخوای بری باید با تجهیزات بری همه هم وسایلشو (یخ شکن + پوتین و ...) ندارن بریم بچه ها کله پا میشن ناجور میشه وگرنه می خواستم 2 هفته پیش برنامه ی کوه بچینم که بریم - خودم هم که رفتم تا زیر زانو برف اومده بودش- اگه پایه بودید بعد عید دست جمعی میریم

8 خیلی زوده من از خونه تا اونجا 2 ساعت راه دارم - زور داره واسه پارک رفتن ساعت 6 بزنی بیرون :دی

کشفی 1390/12/04 ساعت 01:16 ب.ظ

سلام دوستان منم با ۹صبح موافقم

نرگس.آ 1390/12/04 ساعت 02:01 ب.ظ http://kashani-adabi.persianblog.ir/

بهتون خوش بگذره. جای ما رو هم خالی کنید لطفا

اینطوری دسته جمعی بیرون رفتن واقعا خوش میگذره

هنرخواه :
خوب شما هم تشریف بیارید خانم آهازان
اصلا بچه های کانون ادبی هم همه بیان

جعفری 1390/12/04 ساعت 02:37 ب.ظ

از مدیران وبلاگ خواهشمندیم یه که بچه ها رو بیدار کنن!
مرجان جان شما رو من خودم خروس خون بیدار میکنم!!!!!

هنرخواه :
اگه بچه ها با ساعتش موافق باشند من خودم همه رو بیدار می کنم

عکسی 1390/12/04 ساعت 03:03 ب.ظ

خوب بچه ها واسه زمانش که به توافق رسیدیم ، در مورد وسایل و تنقلات و غذا و ... اینا چی پیشنهاد می دین ؟ (من و محمد که کم غذائیم واسه بچه ها می گم یه وقت مشکلی پیش نیاد)

بنیامین همه اینا رو تو پست بعدی تعیین می کنیم

کشفی 1390/12/04 ساعت 03:35 ب.ظ

مگه چیتگر بهمون غذا نمیدن؟؟؟؟؟؟میگم روز انتخاباته شاید غدا و خوراکی اینا مجانی میدن

هنرخواه :
ما که از خدامونه ، نه که همه کم غذائیم

یه تو کم غذایی ، یه بنیامین !!!
خدا رحم کنه به همه :دی
فکر نکنم این برنامه کنسل بشه خانم فهیمیان ...
خانم آهازان خوشحال میشیم شما هم تشریف بیارید ...
روز دوازدهم خوبه ، ساعت 9 هم که اوکی شد دیگه ...
--------
به نظرتون بهتره غذا حاضری باشه مثل الویه و ... یا غذا اونجا درست کنیم مثل جوجه و ... ؟؟؟
کلا پیشنهادتون برای غذا چیه ؟؟؟

جهانی 1390/12/04 ساعت 04:49 ب.ظ

سلام,من و دوستامم میایم,بچه ها اسمه همه رو تو وبلاگ بنویسید کسی نتونه بپیچونه

هنرخواه:
یکشنبه از بچه ها امضاء می گیریم

کشفی 1390/12/04 ساعت 04:54 ب.ظ

حالااقای هنرخواه ما که داریم میریم خدارو چه دیدی شاید غداهم دادن

هنرخواه :
خانم کشفی ما فکر غذای خودمون رو می کنیم ، حالا اگه چیزی دادن ما با کمال میل می پذیریم و اونم می خوریم ، گفتم که کم غذائیم

تاجیک 1390/12/04 ساعت 05:25 ب.ظ

سلام منم هستم

جباری 1390/12/04 ساعت 09:27 ب.ظ

سلام به همه ی دوستان با حال و فعال و البته کم غذا ! یه سوال داشتم . قراره کجای چیتگر همدیگه رو پیدا کنیم . منظورم اینکه جایی رو مشخص کردید برای اینکه همه اونجا جمع بشن ؟

هنرخواه :
جای دقیق رو یکشنبه هماهنگ می کنیم
---------------------------------------------------------------
اکبری:
به خانم جباری، پس شما هم رضایت دادین که بیاین، خدارو شکر.
همه اینا برنامه ریزی شده، مو لای درز برنامه نمیره، یکشنبه تو هیئت مدیره مطرح میشه، بعد از تصویب به اطلاع عموم میرسه :دی
----------------------------------------------------------------------
جباری :
آقای اکبری ما که از اولش هم از این پیشنهاد استقبال کردیم . انشالله که همه چی جور باشه و بشه برنامه ریزی ها رو عملی کرد .

نرگس.آ 1390/12/04 ساعت 10:20 ب.ظ http://kashani-adabi.persianblog.ir/

حقیقتش اگر دعوتم هم نمی‌کردید یه جورایی خودم رو جا می‌کردم توی گروهتون که بیام

آخه واقعا می‌دونم که خوش می‌گذره

اما حیف و حیف و حیف که نمی‌تونم . دوستان به جای ما

ممنون از دعوتتون آقای هنرخواه. خوش بگذره بسیـــــار

هنرخواه :
خواهش میکنم خانم آهازان
برنامه های بعدی هم رو وبلاگ اعلام می کنیم
خوشحال میشیم تشریف بیارید
احتمالا برنامه های بعدی بیافته برا بعد عید

نرگس.آ 1390/12/04 ساعت 10:25 ب.ظ http://kashani-adabi.persianblog.ir/

آقای کیانور ممنونم از شما


یه روز به یاد موندنی رو برای همتون آرزو می‌کنم.

ولی خواهشا اردوهاتون تداوم داشته باشه که من هم از دفعه‌های بعدش بیام

اکبری:
خانم آهازان خوشحال میشیم تشریف بیارید
حالا اگرم نتونستید بیاین به بچه های کانون بگین بیان

چرا خانم آهازان نمیتونید تشریف بیارید ؟؟؟
بچه ها خوشحال میشدن ... جو هم یکم شاعری و مشاعره توش ایجاد میشد باحال بود....
به هر حال هر طور که راحتید ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد